Ανακοίνωση του ΣΠΑΤΕ – Ο ΣΠΑΤΕ εκφράζει τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις του σχετικά με το τροπολογία που κατατέθηκε πρόσφατα στην Βουλή.

Με αφορμή την τροπολογία που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή και αφορά στη ρύθμιση των αυξήσεων των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων συμβολαίων υγείας , ο ΣΠΑΤΕ δράττεται της ευκαιρίας να εκφράσει τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις του αναφορικά με τις ενδεχόμενες επιπτώσεις των προτεινόμενων ρυθμίσεων στους καταναλωτές, αλλά και στις προοπτικές προώθησης των εν λόγω προϊόντων ειδικά σε αυτή τη χρονική στιγμή που είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη από υγειονομικής απόψεως.

Αν και έχουμε την πεποίθηση ότι η πρόθεση του νομοθέτη είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αφού στόχος του είναι να τεθεί πλαίσιο διαχείρισης σωρείας παραπόνων που κατέληγαν κατά καιρούς στον Συνήγορο του Καταναλωτή και αφορούσαν στις αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων, κρίνουμε ότι η μέθοδος που προτείνεται για την αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων αδικεί τους υφιστάμενους πελάτες αλλά και αποθαρρύνει νέους πελάτες να εισέλθουν στον κλάδο Υγείας.

Το νομοσχέδιο διευκρινίζει ότι μια ασφαλιστική εταιρεία δικαιούται να προχωρήσει σε αύξηση ασφαλίστρων μεγαλύτερη από αυτή των ενδεδειγμένων δεικτών αρκεί να ενημερώσει τους καταναλωτές – πελάτες της και να τεκμηριώσει την αύξηση αυτή 60 ημέρες πριν, με συστημένη επιστολή ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Στην περίπτωση που οι καταναλωτές δεν είναι σύμφωνοι με την προτεινόμενη αύξηση τότε μπορούν να προχωρήσουν σε καταγγελία της ασφαλιστικής σύμβασης.

Αφενός , η έννοια της καταγγελίας της σύμβασης τυπικά δεν είναι απαραίτητη αφού εάν ο καταναλωτής δεν καταβάλει το ασφάλιστρο εντός του ενδεδειγμένου από τον νόμο χρονικού περιθωρίου , η σύμβαση του καθίσταται άκυρη και αφετέρου ,ο καταναλωτής που δεν συμφωνεί με την αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου δεν έχει καμία εναλλακτική ως προς την διατήρηση του συμβολαίου του.

Όπως είναι επακόλουθο , ο καταναλωτής που δεν επιθυμεί ή δεν δύναται να καταβάλλει το αναπροσαρμοσμένο ασφάλιστρο, αναγκάζεται να καταφύγει σε άλλη ασφαλιστική εταιρία η οποία είτε λόγω προ υπάρχουσας ασθένειας είτε λόγω των συνθηκών ασφαλισιμότητας δύναται να μην τον ασφαλίσει καθόλου, ή να τον ασφαλίσει με σημαντικό επασφάλιστρο ή /και εξαιρέσεις στις καλύψεις. Συνεπώς , οι συνθήκες ασφάλισης και ασφαλισιμότητας του καταναλωτή αλλάζουν προς το χειρότερο , ως αποτέλεσμα μονομερούς ενέργειας ενός εκ των δύο συμβαλλομένων στην ασφαλιστική σύμβαση.

Ο ΣΠΑΤΕ , με γνώμονα πάντα την προστασία του καταναλωτή αλλά και αναγνωρίζοντας το εμπορικό δικαίωμα των ασφαλιστικών εταιριών να αναπροσαρμόζουν τα ασφάλιστρα σύμφωνα με τις ανάγκες του εν ισχύ χαρτοφυλακίου τους , υποστηρίζει την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας , μόνο εντός του εύρους των επιτρεπόμενων δεικτών και παραγόντων όπως αυτοί θα οριστούν με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με εξαίρεση των περιπτώσεων όπου οι αναπροσαρμογές είναι προσυμφωνημένες και κοινοποιούνται στον καταναλωτή από την έναρξη της ασφαλιστικής σύμβασης. Στην περίπτωση που μια ασφαλιστική εταιρία κρίνει ότι πρέπει να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή μεγαλύτερη των προσυμφωνημένων αναπροσαρμογών ή των προαναφερθέντων δεικτών, προτείνουμε όπως η νομοθεσία να μεριμνήσει για ειδική διαδικασία έγκρισης της εν λόγω αναπροσαρμογής από τις Εποπτικές Αρχές ,προνοώντας παράλληλα και για ιδιαίτερες συνθήκες μεταφοράς των μακροχρόνιων συμβολαίων των καταναλωτών που θίγονται σε άλλη ασφαλιστική εταιρία.

Σε μια εποχή, που η προστασία του καταναλωτή απετέλεσε θεμέλιο λίθο της αναθεώρησης της ασφαλιστικής νομοθεσίας , είναι αδιανόητο ο καταναλωτής να υποφέρει τις συνέπειες των τιμολογιακών πρακτικών των εταιριών. Η τελική τροπολογία θα πρέπει να βρει τη χρυσή τομή και να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης αναπροσαρμογών στα ασφάλιστρα και ουσιαστικής προστασίας του καταναλωτή.

Δείτε την ανακοίνωση

[wpdm_package id=’37357′]

Share

Σχετικά άρθρα

  • Η Μινέττα Ασφαλιστική λαμβάνοντας υπόψη της τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, στηρίζει έμπρακτα τους τετράποδους φίλους της, υιοθετώντας τους αξιαγάπητους λεμούριους από το Αττικό Ζωολογικό πάρκο. Μέσα σε αυτούς τους δύσκολους μήνες της πανδημίας, όπου το Πάρκο παραμένει κλειστό, η Εταιρεία αποφάσισε να καλύψει τα έξοδα διαβίωσής τους για ένα χρόνο. Ο σεβασμός και το […]

  •       Με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες να βιώνουν μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το παρόν και το μέλλον τους, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του, δίνει το λόγο σε εκπροσώπους επαγγελματιών κλάδων και Προέδρους Σωματείων για να εκφράσουν τις αγωνίες και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Μιλώντας στο eea.gr η […]

  •       ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Εθνική Ασφαλιστική, ανταποκρινόμενη άμεσα στην ανάγκη στήριξης των Ασφαλισμένων της που επλήγησαν από τον ισχυρό σεισμό στη Σάμο την 30η Οκτωβρίου, προβαίνει στις παρακάτω ενέργειες ανακούφισής τους: – Θα δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην καταβολή ασφαλιστικών αποζημιώσεων που αφορούν σε ζημιές στις πληγείσες περιοχές. – Παρέχεται διευκόλυνση στην πληρωμή των […]

  • Το ΣΠΑΤΕ απαντάει στο nextdeal.gr Την πρόταση του Συλλόγου Ασφαλιστικών πρακτόρων Νομού Αττικής, ΣΠΑΤΕ, για το πώς μπορεί να εκπροσωπηθεί συνδικαλιστικά πληρέστερα η ασφαλιστική διαμεσολάβηση καταθέτει με συνέντευξή της στο Nextdeal η πρόεδρος του Συνδέσμου Μαρία Δημητριάδη, ενώ στηλιτεύει την τάση από ορισμένους «να δημιουργήσουν και νέες κατηγορίες μελών…» Παράλληλα, η κα. Δημητριάδη υπογραμμίζει την […]